torsdag 2 februari 2012

Kloka ord från är kär vän

Läste precis en av mina bästa vänners blogg. Hon skrev kloka saker. Bra saker jag själv kanske borde ta åt mig.  Och många andra. Man måste börja fråga hur andra mår och kanske inte sitta och babbla om massa onödiga grejjor själv. Alla ska få sin tid och få ut sin känslor. Man kanske borde ta och lyssna mera än att babbla. Eller börja tänka på vad som man ska säga och inte säga. Liksom rensa bort de meningar som kanske egentligen inte har någon mening. 
Som tillexempel min pojkvän som lyssnar ibland på mig men ibland när jag frågar varför lyssnar du inte på mig säger han. ...För du säger inga vettiga grejor. 
Och han har nog ganska rätt ibland. 
      Nu sitter jag och äter tomatsoppa och macka och ska snart 
      sussa för imon är det är speciell dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar