onsdag 5 oktober 2011

Pappret jag tappa

Facit i mina händer. Livet på ett papper. 


"Jag hade en gång ett papper där det stod allt jag skulle göra och fick göra. Vad som var rätt och vad som var fel. Men detta viktiga papper man skulle ha genom hela livet tappade jag visst bort. Därför såg min framtid kanske svart ut. Skulle mitt liv sjunka till botten nu och alla ting vara obetydliga? Skulle jag tappa hoppet för allt? Men med tiden klara jag av att leva utan pappret och startade leva på mina egna villkor. Och märkte att ett papper ska inte behöva styra mitt liv. Utan jag skulle börja leva på mina egna instinkter. Livet är inget man lär sig med ett facit i handen.  Man bygger sitt egna facit igenom livet. Ett facit på sina egna livs erfarenheter och misstag.  ingen har just de facit du har. För det är bara du som vet vad som är rätt och fel för just dig. "
                                          
         - Skrivet av Linnea Lindberg femte oktober.
För mycket fritid till att tänka  över de vanliga.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar