tisdag 17 januari 2012

Turn back time


Nu är jag på jakt efter en Minolta SR 7. Har alltid viljat ha en gamal analog kamera från 60-talet. Nu sitter man och kollar blocket och tradera 24/7, Och varför just denna kameran? jadu ingen aning faktiskt. Jag skulle egetligen få ärva en fin kamera av mormor som var från 50 talet, men hon slängde självklart ett par antika och helt underbara kameror. Ibland vill man dra tillbaka tiden. Så nu sitter man här och kollar in massa olika kameror. Men nu ska jag försöka vinna budgivningen eller köpa från Minolta från stockholm. Hoppas denna kamera blir min. 
   Mitt intresse för att fotoa blev större när vår familj fick den första digitalkameran, Vilen sensation det var. Min första egna kamera fick jag i julklapp för några år sen. Den var nog den bästa presenten jag har fått av mina föräldrar. Senare med åren fick jag min systemkamera i konfa present. Kan ni lista ut varför man tog konfan? jo Självklart för kameran! nu är det tid för mig och skaffa en ny kamera,
men en  mera unik sådan.
Men min Canon 550D min älskling  håller på att gå i sönder. Men får ta och lämna den på lagning och börja bli lite mera rädd om mina grejjor. För det är ju trots allt inte billiga grejjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar